Letos brez gripe in prehlada

preprečimo gripo in prehlad, zdravje, nasveti za zdravje, petrin pilates

Spet je tukaj hladnejše vreme.  Gripe in prehladi so ponovno na udaru, slabo počutje nas neprestano lovi, mi pa želimo biti zdravi in veseli 😀 

Raje se zadržujemo v zaprtih prostorih, saj zunaj ni več prijetno sedeti, te pa manj zračimo kot poleti (ussha je hladno), gibanje na svežem zraku omejimo in telovadimo v dvoranah. V zaprtih prostorih se bakterije in virusi raje zadržujejo in razmnožujejo.

Ker se manj gibamo na svežem zraku, več mirujemo in dihamo zastali zrak, si s tem zmanjšujemo imunski sistem. To in druženje z ljudmi po domovih, ne več zunaj na piknikih in morda še vožnja z avtobusi ali drugimi skupnimi prevozi, poveča možnost stika z obolelimi ljudmi.

prepreči gipo in prehlad, zaprti prostori, avtobus

Virusi lahko pridejo v naše telo preko ust, nosa ali oči, lahko pa tudi preko ranjene kože.

Kje še lahko staknete viruse?

Kljuke in bankovci so zelo pogosti prenašalci različnih virusov, našli jih boste tudi na mizah, stolih, avtobusih, straniščih in podobnih mestih. Zavedajte se, da lahko virusi prehlada preživijo približno 18 ur zunaj telesa, virusi gripe pa so po nekaterih podatkih preživeli tudi po 17 dni na bankovcih. Naslednjič si boste hitreje umili roke, kajne?

Kako zmanjšati riziko obolenja za  prehladom ali gripo?

  • Umivajte si roke ter bodite pozorni, da se z umazanimi dlanmi ne dotikate obraza, saj so potencialno leglo bakterij.
  • Redno zračite prostore, v katerih se zadržujete.
  • Ne zadržujte se v prostorih, kjer mrgoli ljudi, razen če je to potrebno.
  • Uporabljajte fiziološko raztopino za spiranje nosu ali se poslužite Ajurvedske posodice Neti, ki čudovito odmaši sinuse. 
  • Pazite na raznovrstno in ekološko pridelano prehrano. Izločite vsa industrijsko predelana živila in kupujte lokalno, neškropljeno hrano. Telo vam bo izjemno hvaležno, lokalni pridelovalci hrane pa tudi.
  • Izogibajte se sladkorju in žitaricam, ki vsebujejo kar precej antihranil (te vaše telo ropajo dragocenih mineralov in vitaminov). Sladkor je kot droga in je dober samo za zaslužek proizvajalcev. Vašemu telesu pa z ničemer ne pomaga (razen pridobivanju kilogramov).
  • Poskrbite, da vas ne zazebe v stopala.
  • Dovolj spite (vsaj 7,5 do 8 ur na noč).
  • Bodite čimveč zunaj, če se le da – na soncu.
  • Zmanjšajte stres kolikor se da. Redno meditirajte, trenirajte tehnike hvaležnosti in odprite srce – darujte, pomagajte, bodite pristni. 
  • Poskrbite za redno gibanje (dnevno vsaj 30 min zmerne aktivnosti).
  • Uporabite kvaliteten vlažilec prostora, ki zrak tudi prečisti in ionizira.

Uživajte čimveč:

  • Mastnih rib ali dodatke ribjega olja,
  • Ekološko pridelane in raznovrstne zelenjave,
  • Oreščkov,
  • Krompirja,
  • Fermentirane hrane, ki bo uravnala črevesno floro,
  • Prehranske dodatke cinka, vitamina C, selena, kordicepsa in rodiole. 

Privoščite si tudi staro dobro kurjo juho, za njene zdravilne učinke so vedele že naše babice. Kurja juha ima ob tem da je zelo hranilna, tudi protivnetne učinke, kar so pokazale celo študije. Pomaga tudi ingverjev napitek z medom in limono in dober domač žajbljev čaj. Pa še dober je.

Kaj narediti, kadar staknete prehlad ali gripo? 

epsom sol, grenka sol, magnezijeva sol
  1. Najprej – nobena služba ni tako pomembna, kot je vaše zdravje, zato premagajte notranje preganjalce, ki vas silijo na delo in ostanite doma. Naredite sebi in predvsem drugim veliko uslugo. 
  2. Privoščite si dolge kopeli, v katere stresete Epsom sol (ali grenko oziroma magnezijevo sol – je TOP) in dodajte še kakšno eterično olje evkaliptusa, da vam odpre sinuse. 
  3. Meditirajte. Umirite telo, odstranite stres in dovolite telesu v umirjenem stanju, da se čim prej regenerira. 
  4. Pijte dovolj tekočine, predvsem čajev, kot so kamilični, žajbljev in timijanov. Čaju dodajte ingver, malo medu in limono. 
  5. Počivajte. Počitek je vaš glavni zaveznik in pomagal vam bo skrajšati čas obolenja. 
  6. Za skrajšanje obolenja je zelo učinkovit tudi n-acetil-cistein ali NAC. N-acetil cistein je tako močan, da ga uporabljajo v medicini kot zdravilo. Pomaga sprostiti sluznice pri gripi in prehladu ter pomaga pri razstrupljanju.
  7. Bodite optimistični in ta čas posvetite sami sebi. Presortirajte tiste slike, ki jih imate namen že nekaj let. Učite se špansko. Spletite šal in rokavice 🙂

Podarite si ta čas in naredite revizijo tega leta in spišite plane za naprej. Kmalu bo novo leto in bolje je začeti prej kot prepozno. Majhni koraki pripomorejo k ogromnim spremembam. 
Odločite se, kako boste spremenili svoj svet na bolje in začnite že danes. Učite se, berite zahtevne knjige, družite se z ljudmi. Spremembe, ki jih naredite pri sebi so mogočne in se s časom multiplicirajo. 

Verjemite vase in ostanite zdravi – ne želim biti sama na treningih – ni niti malo fajn 😉