Hujšajmo skupaj…

petrin pilates, hujšanje

Želite shujšati ali oblikovati telo?

Hodite na pilates, pa kilogrami stojijo? Pilates da telesu obliko. Mišice, ki jih dobite so lepo oblikovane in izgledajo naravno. Konfekcijska številka se zmanjša in drža se izboljša. Bolečine v telesu postopoma izginjajo in gibanje postane lahkotnejše. 

Sama nisem zagovornik hujšanja, saj moje izkušnje kažejo, da pretirano odrekanje hrani vodi do povečane telesne teže (čez leto ali dve). Sem mnenja, da je potrebno za lepo telo narediti spremembo življenjskega sloga

Moji nasveti za lepšo postavo:

1. Redno se gibajte. 

Ob pilatesu izvajajte še aerobne aktivnosti, ki vam bodo pospešile utrip. Zadihajte se. Takšna vadba naj traja vsaj pol ure, večkrat na teden.

Kaj delate je odvisno od vas – lahko plešete, greste na hiter sprehod, plavate, tekate, kolesarite, pridete na funkcionalni pilates, se igrate zunaj z otroki,… možnosti je neomejeno in ni potrebno, da trenirate kot za na tekmo. Važno je, da se konec dneva dobro počutite. Več kot se boste gibali, boljši bo občutek v telesu. 

Tudi čez dan bodite čim bolj aktivni. Telo ni namenjeno sedenju in s sedenjem ga uničujemo. Če se le da, se kot v osnovni šoli vstanite vsakih 45 minut in se razgibajte. Boste videli koliko manj utrujeni boste konec dneva.

hujšajmo s pilatesom

2. Pazite na prehrano

Hujšanje je odrekanje hrani. Sprememba življenjskega sloga pa je uživanje v pravi hrani. To ne pomeni, da se nikdar več ne boste smeli pregrešiti ali pojesti sladoleda. 

Pazite kaj jeste. Pojejte dovolj beljakovin, omejite ogljikove hidrate in povečajte količino zelenjave. Izbirajte sveže sestavine, če se le da ekološkega porekla. Obroke zmanjšajte in nezavedno NE posegajte po sladkem. Vse priboljške, ki jih kupujete “za obiske” razdelite in jih ne kupujte več. Na koncu jih verjetno pojeste sami, vsakič ko se malce slabše počutite. 
Kadar po obroku čutite nevzdržno željo po sladkem pojdite na sprehod ali se lotite česa, kar vam bo preusmerilo pozornost. 

Držite se treh ali petih obrokov dnevno in 1-2x tedensko naredite 16-20 urni post, kjer lahko pijete samo nesladkane čaje, kavo ali vodo. 

To je dolgoročen plan, zato ne boste izgubljali kilogramov čez noč, kot pri drugih zelo restriktivnih dietah. Boste pa lepše shujšali in pridobili zdravo telesno težo, ki vas bo spremljala tudi čez leta, brez jo-jo efekta. 

3. Dovolj spite

Spanec je čudovito orodje za obnovo telesa in uma. Iz spalnice odstranite vse motilce – televizijo, lučke, zagrnite okna, da je v prostoru temno kot v rogu in dajte telefon v sosednji prostor. 

Spite vsaj 7,5 – 8,5h in si ustvarite sebi primeren spalni ritem. Vsak dan pojdite v posteljo ob približno enaki uri. S tem navadite telo, da se zvečer sprosti in se pripravi na krepčilen spanec. 

V spalnico prepovejte vstop domačim živalim, saj kljub temu, da so srčkane in jih imate radi, motijo spanec, saj so dejavne in nemirne. Bolje kot boste spali, bolje se boste počutili in tudi potrebe po kalorični hrani bodo manjše. 

4. Družite se in se čim bolj sproščajte

Tako kot je pomembno gibanje, spanje, dobra prehrana, je pomembno tudi, da vzdržujete dobre socialne odnose z ljudmi in da ste sproščeni. Vaš srček je narejen za druženje in za smeh. Kadar ste nesrečni, se to pozna na telesu in na zdravju. Pojdite ven v družbo, smejte se in si privoščite krepčilen medčloveški odnos. Kadar nimate primerne družbe, pomaga tudi masaža (masaža zmeraj pomaga) 😉 

Vsak dotik, vsak objem je zdravilen. Pa naj bo to masaža lasišča pri frizerju, medvedji objem najboljše prijateljice ali cartanje (fanta ali domačega ljubljenčka). 

Druženje, sreča, ljubezen

Meditacija je že zlajnana pravljica, ki vam dejansko pomaga do sprostitve. 

Če že ne vsak dan, meditirajte vsak drugi dan – če ne veste kako, obiščite vdihni.si, kjer se boste spoznali z mnogimi oblikami meditacije in zagotovo boste našli kakšno primerno zase. 

Povežite um, srce, gibanje in to podprite z zdravo hrano. Garantiram vam, da se boste prerodili. Hranite se z dobrimi informacijami in preberite vsaj eno knjigo na mesec, ki vas nekaj nauči. Knjige so lahko izjemni učitelji, posebej, če se o njihovi vsebini s kom pogovarjate. 

Hujšanje?

Hujšanje ni več IN. Pustite striktne diete, kjer lahko en mesec jeste samo zeljno juho – na dolgi rok si boste samo škodili. Jejte raznovrstno prehrano in razvajajte svoje brbončice. Omejite vnos sladkorja ali ga popolnoma črtajte in pojejte več zelenjave in dobrih beljakovin. 

Primeri mojega kosila: 

  • Solata iz motovilca, radiča, avokada, z malo datljevega paradižnika in kozicami, začinjena z oljem in balzamičnim kisom.
  • Počasi kuhana govedina z popečeno zelenjavo in mešano solato.
  • V pečici pečena gomoljna zelenjava (rdeča pesa, koleraba, gomoljna zelena, sladek in malo navadnega krompirja, por) z domačim piščancem ali ribo. 
  • Narezano sveže zelje, popraženo in zalito, z dodatkom prepraženega mletega mesa (piščanec ali govedina) in z malo koruze (jed na žlico)
  • Piščančja ali goveja juha z malo mesa in veliko zelenjave. 
  • Brokolijeva juha, spasirana, s kasneje dodanimi prepraženimi kozicami.

Če niste ljubitelj mesa, kombinirajte zelenjavo s pečenim sirom ali morskimi sestavinami. Vsake toliko si privoščite riž ali krompir, testeninam se raje izognite, saj so industrijsko pridelane in niso prijazne telesu. Namesto kruha postanite iznajdljivi. Jajčka so čudovita, kadar jih jeste z bučkami ali prepraženo zelenjavo. Vse kar je potrebno, je sprememba pogleda in zavedanje, da se ničemur ne odrekate, temveč, da imate vsega zmeraj dovolj. Ko boste začeli jesti več beljakovin (pa naj bodo rastlinskega ali živalskega izvora) boste manj lačni in želja po sladkem bo začela plahneti.

  • Namesto mlečne čokolade pojejte 80% čokolado in to v manjših količinah.
  • Sladice pripravljajte s eritritolom in ne s sladkorjem. Najdete ga v vsaki večji trgovini (sukrin je najbolj poznana znamka).
  • Odrečite se kruhu in bodite kreativni.
  • Dajte izgovor “Saj nimam časa” na stran. Jaz porabim za pripravo kosila manj kot 30 minut in je sestavljeno pretežno iz zelenjave.

Na začetku bo potrebnega nekaj miselnega napora, saj ste navajeni jesti zmeraj isto hrano in ob kuhanju ne rabite razmišljati. Se pa splača vložiti nekaj truda. Že po enem tednu se boste mnogo bolje počutili. 

Za dodatno branje in ideje za kosilo se prijavite v popolnoma brezplačen program Recepti za zdravje. Tam boste izvedeli kateri hidrati so v redu, zakaj so žitarice samo občasno na jedilniku in kako lahko uredite svojo prebavo.

Bodite čudovite in pojdite ven na sonce, da vas pregreje in napolni z dobro voljo 🙂

petrin pilates, meditacija, hujšanje, gibanje, pilates